Vi er ved din side, hvis sygdommen banker på

Vi kender det alle sammen. Enten fra os selv, en kollega eller en, der står os nær. At være syg tærer på kræfterne, og det kan være svært at overskue hverdagen derhjemme og på jobbet.

Hvis du mærker sygdommen banke på eller føler dig udfordret, så ring til os. Vi tager udgangspunkt i din situation, og sammen finder vi ud af, hvordan vi bedst muligt hjælper dig.

Ring til os. Hellere nu end senere

- og gerne inden en sygdom eller udfordrende situation eskalerer. Vi hjælper i mange situationer, også når det ikke handler om sygdom. Det kan både være arbejdsrelaterede, familiemæssige eller private situationer, fx:

  • Hvis du er syg – både kortvarigt og langvarigt
  • Hvis du er pårørende til en syg
  • Hvis du selv eller dine børn bliver mobbet
  • Hvis du føler dig stresset
  • Hvis du oplever konflikter på arbejdspladsen
  • Hvis du på anden vis føler mistrivsel

Ring til vores fælles helbredsindgang på 7010 0117. Så hjælper vi dig videre.

Helhedsrådgivning

Når du kontakter os, begynder vi med en snak, hvor vi klarlægger din situation. Herefter lægger vi sammen en plan, som både fokuserer på dit arbejdsliv, men også kan inkludere andre aspekter, som er afgørende for, at du bliver rask. Alt efter dit behov vejleder vi dig blandt andet i forhold til at:

  • Afdække behandlingsmulighederne
  • Kontakte kommunen
  • Sørge for tæt samarbejde i mellem forskellige aktører
  • Vurdere, om andre tiltag i din hverdag kan være gavnlige for dit helbred.

Sådan gør du, hvis du mistrives eller mærker tegn på sygdom

Hvis du mærker tegn på sygdom eller mistrivsel, så ring til os på 7010 0117. Jo hurtigere vi kan sætte ind, jo større forskel kan vi gøre for dig. Følg disse trin og se, hvordan et typisk forløb ser ud:


Læs mere
  1. Du mærker tegn på sygdom, udfordringer eller mistrivsel og ringer til os, og vi tager en snak om situationen.

  2. På baggrund af den første snak udarbejder vi et forslag til, hvordan du bedst muligt håndterer din situation. Dette forslag taler vi om, så du kan justere og komme med dine input og finde den fremgangsmåde, der passer dig. Det handler om at give dig de bedste betingelser for at trives eller blive rask, og derfor tilrettelægger vi forløbet efter dit tempo, og med de elementer, der gør en forskel for dig.

  3. Herefter taler vi om, hvilke tiltag og initiativer, der skal sættes i gang. Alt efter dit behov, kan det fx være, at vi hjælper dig med at:

    • Forberede dig til møder med kommunen
    • Kontakte det offentlige for at påvirke tiltag
    • Kortlægge dine muligheder for at vende tilbage.

  4. Vi ringer til dig, så vi sammen kan sikre at de initiativer, der er sat i gang, er de bedste for dig, ligesom vi kan justere dit forløb, hvis der er behov for det.

  5. Når du skal tilbage på arbejdet igen, kan vi hjælpe med at udarbejde en plan for, hvordan og hvor meget du kan arbejde, og hvordan planen overholdes. Denne plan er naturligvis baseret på din læges vurdering også, og udarbejdes i samarbejde med dig og din arbejdsgiver, sådan at alle understøtter og forstår fremgangsmåden.

  6. Vi ringer til dig for at følge op på, hvordan du har det, og hvordan det går - efter aftale med dig og altid i fuld fortrolighed.

  7. Til sidst er du tilbage på arbejde, og når du er klar til det, stopper vi vores samtaler. Du er dog altid velkommen til at ringe, hvis du får behov.
  • © Skandia 2017
  • 22-11-2017 19:28
  • 1.0.6361.19588:179